اخبار اداره کل بيشتر

برنامه تلویزیونی صبحانه میزبان استاندارد خراسان جنوبی

صبح امروز سرپرست معاونت ارزیابی انطباق استاندارد خراسان جنوبی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی صدا و سیما در خصوص استاندارد صحبت کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد خراسان جنوبی، صبح امروز مهدی مالکی بیرجندی، سرپرست معاونت ارزیابی انطباق اداره کل با حضور در برنامه زنده تلویزیونی صبحانه در شبکه خاوران حضور پیدا کرد و پیرامون طرح ویژه عیدانه و طرح صحه گذاری بر وسایل سنجش با هم استانی ها صحبت کرد.
مالکی به طرح ویژه عیدانه در آستانه ماه مبارک رمضان و عید نوروز اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش مبادلات در این روزها، با هدف ارزیابی کالا و خدمات مرتبط و در راستای حمایت از حقوق آحاد مردم جامعه، سازمان ملی استاندارد ایران اقدام به اجرای طرح عیدانه و رمضان از تاریخ 15 اسفند تا 15 فروردین سال آتی نموده و این طرح در استان خراسان جنوبی از امروز به مرحله اجرا در خواهد آمد و بازرسان این مجموعه در سطح استان با مراجعه به مراکز مورد بازرسی مانند آجیل فروشی ها، فروشگاه های لوازم خانگی، فروشگاه های زنجیره ای، هتل ها، رستوران ها، پایانه های مسافربری، فرودگاه و ... را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
سرپرست معاونت ارزیابی انطباق اداره کل در همین خصوص با اشاره به طرح صحه گذاری وسایل توزین و سنجش، انجام این طرح را از 22 اسفند تا 13 فروردین اعلام کرد که بازرسان اداره کل در این طرح با مراجعه به صنوف و بازرسی از ترازوی‌های آن ها، صحت عملکرد کلیه وسایل توزین و سنجش در داد ستد عمومی  را مورد بررسی قرار می‌دهند.
 وی گفت: این طرح با هدف صیانت از حقوق متوازن آحاد مردم در نظام تولید، توزیع و مصرف، برای مصرف‌کنندگان با جلوگیری از کم‌فروشی و برای توزیع کنندگان با جلوگیری از زیادفروشی اجرا می‌شود.

 

سایر تصاویر: