اخبار اداره کل بيشتر

نظارت بر وسایل توزین و سنجش ویژه ماه مبارک رمضان در خراسان جنوبی

مهدی دستورانی از اجرای طرح ویژه نظارت مضاعف بر صحت عملکرد تمامی وسائل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی ویژه رمضان و سال جدید با هدف صیانت از حقوق شهروندان خراسان جنوبی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد خراسان جنوبی، دستورانی، مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی، ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به نزدیک شدن  ماه مبارک رمضان و همچنین فرا رسیدن سال جدید و پیش‌بینی افزایش سطح مبادلات تجاری در بازار  به ویژه بازار مواد غذایی و همچنین مطالبات مردمی و ضرورت نظارت مضاعف بر صحت عملکرد کلیۀ وسائل توزین و سنجش مورد استفاده در دادوستد عمومی و مورد استفاده اصناف، طرح ویژه نظارت بر وسایل توزین و سنجش از تاریخ 22 اسفند ماه جاری  الی 13 فروردین سال آتی در استان و به طور کلی در سراسر کشور توسط ادارات استاندارد اجرا می‌شود.
وی گفت: این طرح با هدف صیانت از حقوق متوازن آحاد مردم در نظام تولید، توزیع و مصرف ، برای مصرف‌کنندگان با جلوگیری از کم‌فروشی و برای توزیع‌کنندگان با جلوگیری از زیادفروشی جرا می‌شود.
دستورانی ادامه داد این اداره کل  به صورت «طرح ویژه» از مراکز عرضه، بویژه صنوفی که در صورت عدم صحت عملکرد ترازوهای آنها، تاثیر بیشتری در از بین رفتن حقوق عامه مردم دارند از جمله صنوف: شیرینی فروشی و قنادی (به ویژه انجام طرح خالص فروشی)،  آجیل و خشکبار، میوه و تره بار، قصابی و پروتئین، فروشگاه های زنجیره ای، جایگاه های عرضه سوخت و سایر مراکز اقدام می‌شود.
قابل یادآوری است در این طرح نمایندگانی از  دفتر هماهنگی امور اقتصادی استان ،  صنعت ، معدن و تجارت استان و تعزیرات حکومتی همراه هستند.