اخبار اداره کل بيشتر

بازرسی طرح طاها در خراسان جنوبی به 5736 مورد رسید

در سال گذشته، بیش از 5736 مورد بازرسی در راستای طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاهااز مراکز عرضه کالا در استان به منظور نظارت بر کالاهای مشمول استاندارد اجباری صورت پذیرفته است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد خراسان جنوبی، مهدی دستورانی مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی ضمن اعلام این خبر افزود به منظور شناسایی و استاندارد سازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری و اجرای طرح طاها در استان در سال 1402 بیش از 5736 مورد بازرسی و 575 نمونه برداری و آزمون از مراکز عرضه کالا در سطح خراسان جنوبی انجام گرفته است.

وی ادامه دادبازرسی‌ های انجام شده بیشتر در صنعت غذایی و کشاورزی بوده و در این خصوص عمده نمونه‌ برداری‌ها مربوط به محصولات واحدهای غذایی و کشاورزی و شیمی می‌باشد.
مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی  تصریح کرد اجرای طرح طاها (طرح  اجرای هماهنگ استانداردکه به صورت کشوری انجام می شود بازار فروش را برای عرضه کالاهای غیر استاندارد مشمول استاندارد اجباری بسیار محدود و غیر ممکن کرده است.
در این طرح، کالاهای مشمول استاندارد اجباری توسط بازرسان نمونه برداری می شود و به آزمایشگاه های مورد تایید سازمان ملی استاندارد برای آزمون فرستاده می شود و در صورت مغایرت با استانداردهای مربوطه، توسط اداره کل اقدامات حقوقی روی آن صورت می پذیرد.
قابل یادآوری است که طرح طاها مخفف طرح اجرای هماهنگ استاندارد است که به منظور انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد برای شناسایی و استانداردسازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ ها، در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین اجرا می‌شود.