رویداد های مهم (اطلاعیه ها) بيشتر

مصوبات نود و هفتمین اجلاس شورای عالی استاندارد در خصوص تولید آسانسور و بازدید های دوره ای

بر مبنای مصوبات نود و هفتمین اجلاس شورای عالی استاندارد 1378/10/05 تولید آسانسور و بازدیدهای دوره ای آن مشمول مقررات استاندارد اجباری قرار گرفته است و استاندارد ملی ایران به شماره 2-6303 تحت عنوان آسانسور - قسمت دوم: مقررات ایمنی ساختار و نصب آسانسورهای هیدرولیکی در دویست و بیست و سومین اجلاس کیمته ملی استاندارد مکانیک خودرو به تصویب رسیده که مراتب جهت اطلاع عموم و توجه به الزامات قانون آگهی می گردد.

الزامات قانونی: الف: شروع اجرای اجباری استاندارد مذکور از تاریخ 1400/02/01 (پس از صدور پروانه ساخت از طرف شهرداری و یا مجوز احداث از سایر مراجع قانونی) می باشد.
ب: هرگونه بهره برداری پس از نصب از این فرآورده با الزامات پایین تر از استاندارد و بدون تاییدیه ایمنی انطباق با استاندارد ملی مربوطه ممنوع می باشد.
ج: علامت گذاری فرآورده مشمول استاندارد اجباری مستلزم دریافت تاییدیه ایمنی انطباق با استاندارد ملی مربوطه می باشد.
د: اعطا تاییدیه ایمنی انطباق منوط به تامین شرایط انطباق فرآورده با استاندارد ملی مربوط می باشد.
ه: رعایت کلیه مقررات استانداردهای اجباری و سایر قوانین و مقررات جاری در مورد کالاهای وارداتی الزامی می باشد و کیفیت مواد و کالاهای وارداتی بر حسب ضرورت و اولویت و توجه به مسائل سلامت، ایمنی، بهداشتی، زیست محیطی و اقتصادی باید با استانداردهای ملی و یا استانداردهای معتبر و ضوابط فنی مورد قبول سازمان منطبق باشد.
صادرات فرآورده های مشمول اجرای استاندارد اجباری منوط به صدور گواهی انطباق بر اساس استاندارد تعیین شده توسط کشور هدف و یا صدور گواهی انطباق توسط سازمان ملی استاندارد ایران خواهد بود. کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ذیربط می تواندد جهت کسب اطلاعات بیشتر در مرکز به اداره کل استاندارد استان مراجعه نمایند.