اخبار

1397/6/13 سه‌شنبه
گوشه ای از خدمات اداره کل استاندارد خراسان جنوبی
گوشه ای از خدمات اداره کل استاندارد خراسان جنوبی
مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی در خصوص فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه زیر ساخت استاندارد استان در دولت تدبیر و امید گفت: ایجاد و فعال نمودن نمایندگی استاندارد در شهرستان فردوس با کاربری اداری و آموزشی واختصاص مکان مناسب به این منظور و نیز شهرستان قاین با کاربری اداری و آزمایشگاهی و اختصاص مکان مناسب و همچنین احداث و راه اندازی ساختمان مجموعه اداری و آزمایشگاهی استاندارد استان به مساحت 3300 متر مربع در سایت اداری بیرجند و استقرار در ساختمان ، از جمله این اقدامات می باشد.
در ادامه محمد رضا مروی مقدم از راه اندازی موقت نمایندگی استاندارد یزدان در شهرستان زیرکوه در شهر حاجی آباد با کاربری اداری و آزمایشگاهی (مصالح ساختمانی) سخنانی را یادآور شد. وی افزود: احداث ساختمان اداری آزمایشگاهی استاندارد در مرز ماهیرود با مساحت 500 متر مربع با پیشرفت فیزیکی 55 درصدی که در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید، استقرار و تجهیز آزمایشگاه نوین (آنالیز دستگاهی) در سایت اداری بیرجند ،  احیا و فعال نمودن اداره استاندارد شهرستان بیرجند و اخذ 14 مجوز استخدام از دیگر اقدامات زیرساختی در استان می باشد.
در پی ایجاد زیر ساخت های لازم در استان خراسان جنوبی شاهد رشد عملکردی اداره کل استاندارد استان از جمله: رشد 65 درصدی صدور تعداد پروانه های کاربرد علامت  استاندارد معتبر در استان خبر داد و گفت: در ابتدای دولت تعداد این پروانه ها 144 مورد بوده که در حال حاضر به 269 مورد افزایش یافته است. محمد رضا مروی مقدم با اشاره به افزایش تعداد آزمایشگاه های همکار در این مدت از 5 به 21 مورد و با بیان اینکه در این حوزه 260 درصد رشد داشته ایم، افزود: افزایش تعداد شرکت های بازرسی فنی و کالا از یک به سه مورد با رشد 200 درصدی، افزایش تعداد صدور گواهینامه های ایمنی و کیفیت آسانسور از 60 به 490 مورد با رشد 583 درصدی و افزایش متوسط نمونه برداری سالانه از مراکز تولیدی و عرضه از 800 به 1163 فقره و رشد 50 درصدی از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید می باشند. وی از افزایش متوسط بازرسی سالانه از واحدهای تولیدی و عرضه از 3 به 8 هزار فقره در این مدت خبر داد و بیان داشت: افزایش کنترل وسایل سنجش سبک از 220 به 2120 دستگاه  با رشد 491 درصدی، افزایش سالانه کنترل وسایل سنجش سنگین از 90 به 123 دستگاه  با رشد 56 درصدی، افزایش متوسط نمونه برداری و آزمون فلزات گرانبها از 17 به 37 مورد با رشد 118 درصدی، افزایش متوسط سالانه کنترل نازل های عرضه سوخت از 400 به 640 عدد از دیگر اقدامات دولت می باشند.
مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی از افزایش تعداد ساعات آموزش مدیران کنترل کیفیت و کارشناسان استاندارد از 2300 نفر ساعت آموزش به 4100 نفر ساعت آموزش خبر داد و گفت: در این زمینه رشد 130 درصدی را داشته ایم.
 
عكس هاي مرتبط :

نسخه قابل چاپ
بيشتر